Totaal aantal pageviews

zaterdag 28 april 2012

Kussen met parelmoerknoopjes

Ik heb de laatste jaren heel veel hartjes gemaakt. Zoals je vast wel gemerkt hebt. Ze komen namelijk nogal vaak voorbij op mijn weblog. Dus sorry, hier nog een paar.
Het werken met oude parelmoerknopen vind ik ontzettend leuk. Dus dacht ik vorig jaar: laat ik eens een kussentje maken van vilt met op de voorkant alleen de vorm van een hartje. Dit is het resultaat geworden. Met eronder een foto van een detail van het kussentje.



Toch vond ik het een beetje tegenvallen. Door de bolling van het kussentje, komt het hartje niet mooi uit. Dus toen hetzelfde gedaan maar het nu in een lijstje gedaan.
Vind ik persoonlijk veel mooier lijken. Het hartje rechtsonder is gemaakt van de trouwjurk van mijn moeder. Alleen wat pareltjes toegevoegd.



Natuurlijk moest ik toch nog even een hartje maken. Het is maar een klein hartje geworden. Namelijk maar 8 cm hoog. Daarom heb ik de knoopjes maar achterwege gelaten. Maar wel een mooie rand van kralen erom gemaakt. Is helaas niet zo goed te zien op de foto.

1 opmerking:

  1. wat ontzettend leuk en wat moet dat een werk geweest zijn...ik bewonder je geduld en de manier waarop je alles combineert...zo mooi....

    BeantwoordenVerwijderen